Posted in My Second Born

Jantina Anak Kedua

Assalamualaikum,

Sekarang ni saya dah 23 weeks pregnant. So, saya memang excited sangat nak tahu anak lelaki ke anak perempuan. Kira nak pergi klinik swasta la untuk scan jantina baby, sebab dekat Klinik Kesihatan mana ada scan jantina punya service. Masa anak sulong saya dulu, saya pergi scan 2D je untuk tahu jantina dia. Kali ni pulak, saya teringin la try scan 3D/4D yang nampak muka baby tu.

Saya bagitahu suami nak pergi scan (hari ahad kot saya nak pergi scan), so dia pun bawak la saya pergi dekat Klinik As-Salam, Bandar Baru Bangi. Pakej 3D/4D (bukan detail scan) dia memang berpatutan la siap ada promo free scan live 5D lagi. Tapi kena booking dulu dan tarikh yang available nya minggu seterusnya. Saya memang just nak walk-in je sebab saya bukan selalu ada dekat bangi pun (saya dok Shah Alam, suami dok bangi, buat sementara waktu).

Saya dan suami terpaksa la mencari beberapa klinik dekat area Bandar Baru Bangi yang ada perkhidmatan scan, tapi ada yang mahal sangat dan ada yang kena booking untuk tarikh weekdays. Dengan rasa kecewa, ingat x dapat pegi scan lagi, so balik la menuju ke area Bandar Seri Putra (rumah suami), cari klinik dekat sana pulak. Tengok dekat Poliklinik An-Nur pun hari ahad xde scan.

Last-last menuju ke area Bukit Mahkota. Terpandang satu klinik bernama Poliklinik Mahkota dan cuba tanya. Mereka ada scan 2D je dan harga scan pun RM45 jerrrr.
Murah la tu sebab niat kami nak tahu jantina je, bukan nak buat detail scan pun. So dengan berdebarnya saya masuk, dan lihat sendiri jantina anak saya. Hehehehe…Tapi x boleh la bagitahu lagi kan jantina nya apa sebab x surprise la kan. Kita tunggu masa dia lahir je la nanti. Insha Allah harap-harap betul la tu jantina nya. Amin…Let’s see the picture now !!!

angah
Angah

Alhamdulillah, baby sihat. Tahap tumbesaran dia pun memang betul-betul cantik 23 weeks, dan berat dia 669g. Disebabkan saya ibu with GDM, so saya mengharap la baby kali ni x sebesar abang sulong dia (lahir 3.45kg). Doakan saya ye. Sekian.

Leave a comment